Uloga obrazovanja u promicanju održivosti u građevinarstvu: primjer kolegija Zelena gradnja
Role of education in promoting sustainability in the construction sector: A case study of the Green Building course
Autori: Viktor Kolčić, Ivana Carević, Marijana Serdar
DOI: https://doi.org/10.32762/zt.2025.10
Stranice:
Sažetak
S obzirom na značajan utjecaj građevinskog sektora i potrebu za zelenom transformacijom, obrazovanje ima ključnu ulogu. Ovaj rad opisuje ulogu obrazovanja u promicanju održivosti. Kolegij Zelena gradnja, uspostavljen unutar EU projekta GREENCO, predstavljen je kao primjer dobre prakse. Projekt GREENCO usklađuje obrazovne programe s tržišnim potrebama (održivost, digitalizacija). Rad detaljno prikazuje sadržaj i metodologiju kolegija, uključujući projektno učenje i rezultate ankete studenata. Anketa je potvrdila interes za održivost unatoč nedostatku adekvatne pripreme kroz kurikulum. Kolegij Zelena gradnja uspješno integrira održivost u visoko obrazovanje, fokusirajući se na razvoj zelenih vještina.
Ključne riječi: održivost u građevinarstvu, obrazovanje, zelena gradnja, visoko obrazovanje
Abstract
Given the significant impact of the construction sector and the need for green transformation, education plays a crucial role. This paper describes the role of education in promoting sustainability. The Green Building course, established within the EU GREENCO project, is presented as an example of good practice. The GREENCO project aligns educational programs with market needs (sustainability, digitalization). The paper describes the content and methodology of the Green Building course, including project-based learning in collaboration with industry and the analysis of survey results conducted among students. The survey results confirmed students’ interest in sustainability, but also the lack of adequate preparation through the existing curriculum. The Green Building course represents successful incorporation of sustainability into the higher education program, emphasizing the development of green skills.
Keywords: sustainability in construction, education, green building, high education

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Sadržaj časopisa u cijelosti je besplatno dostupan. Korisnici smiju čitati, preuzimati materijal i dijeliti ga s drugima pod uvjetom da na odgovarajući način citiraju izvornik, te da ne mijenjaju ili na drugi način koriste materijal u komercijalne svrhe, u skladu s CC BY-NC-ND licencom Creative Commons (CC) licencom.