Razvoj numeričkog modela tramvajske kolosiječne konstrukcije Zagreb 21-STT

Development of a Numerical Model of the Slab Tram Track Structure Zagreb 21-STT 

Autori: Franka Meštrović, Ivo Haladin

DOI: https://doi.org/10.32762/zt.2025.12

Stranice:

Sažetak  

Razvoj prometne infrastrukture predstavlja ključni preduvjet za održivu mobilnost u urbanim sredinama, pri čemu željeznički sustavi zauzimaju sve važniju ulogu uslijed energetske učinkovitosti i kapaciteta. U tom kontekstu ističe se potreba za naprednim pristupima održavanju, među kojima se prediktivno održavanje ističe kao jedno od najperspektivnijih rješenja. Primjenom tehnologije digitalnog blizanca – virtualnog modela stvarnog sustava koji se kontinuirano ažurira operativnim podacima – moguće je unaprijed identificirati znakove degradacije, smanjiti broj iznenadnih kvarova i optimizirati troškove održavanja. Ključni preduvjet za razvoj takvog sustava je uspostava pouzdanog numeričkog modela. U tijeku je razvoj numeričkog modela kolosiječne konstrukcije Zagreb 21-STT, koji će omogućiti analizu dinamičkog odziva konstrukcije i poslužiti kao osnova za daljnja istraživanja u smjeru integracije tehnologije digitalnog blizanca i implementacije prediktivnog održavanja. 

Ključne riječi: tramvajski kolosijek, numerički model, kolosijeci na čvrstoj podlozi, digitalni blizanac, prediktivno održavanje 

Abstract  

The development of transport infrastructure is a key prerequisite for sustainable mobility in urban environments, with railway systems playing an increasingly important role due to their energy efficiency and capacity. In this context, the need for advanced maintenance approaches is highlighted, among which predictive maintenance stands out as one of the most promising solutions. By applying digital twin technology – a virtual model of a real system continuously updated with operational dana – it is possible to identify signs of degradation in advance, reduce the number of unexpected failures, and optimize maintenance costs. A crucial prerequisite for the development of such a system is the establishment of a reliable numerical model. Currently, a numerical model of the Zagreb 21-STT slab track structure is being developed, which will enable the analysis of the dynamic response of the structure and serve as a basis for further research in the direction of integrating digital twin technology and implementing predictive maintenance. 

Keywords: tram track, numerical model, slab track, digital twin, predictive maintenance 

Sadržaj časopisa u cijelosti je besplatno dostupan. Korisnici smiju čitati, preuzimati materijal i dijeliti ga s drugima pod uvjetom da na odgovarajući način citiraju izvornik, te da ne mijenjaju ili na drugi način koriste materijal u komercijalne svrhe, u skladu s CC BY-NC-ND licencom Creative Commons (CC) licencom.

Scroll to Top